Indkøb af musikudstyr

Som du måske allerede har hørt, skiftede jeg job i 2014. Fra at være indkøbschef i et større supermarked skiftede jeg til at være ansvarlig for indkøb til en række skoler landet over, der er samlet under én paraply i form af pædagogiske midler og – ikke mindst – i form af den plads, musiske fag optager i undervisningen. Det betyder at jeg sidder med ansvaret for indkøb af alt fra mikrofoner over tegnepapir til tavler. Og reelt tusinder af andre ting. Og ved du hvad? Jeg elsker det job!

Udfordrende at købe rigtigt ind

Mange tror, at det at være indkøber handler om at købe til lavest mulige pris. Og det er faktisk forkert. Bevares – priserne på det, der skal indkøbes, betyder da meget, men det er lige så væsentligt i mit job, at jeg indkøber hos leverandører, der leverer rettidigt, har gode varer af høj kvalitet – og som driver en etisk forsvarlig forretning generelt.

Så er det helt ligegyldigt, om der er tale om indkøb af homogene varer som papir, sæbe og den slags – eller om der er tale om for eksempel indkøb af mere specielle ting.

I forrige uge fik jeg til opgave at sikre ikke mindre end 15 guitarer til 2 af skolerne, der efter nytår skal starte nye hold op med undervisning i guitarspil.

Det er klart, at jeg tager sådan en opgave alvorligt – og det er lige så klart, at jeg lægger ordren hos det firma i Danmark, der er kendte som de bedste på både pris og kvalitet, når det handler om guitarer: Danguitar i Grenå.

Indkøb af non-materielle ydelser

Min erfaring som indkøber benyttes også af skolerne, når der er behov for non-materielle ydelser, hvilket oftest er konsulentydelser. Det kan være ledelsesrådgivning for eksempel. Eller som det var tilfældet i sommer: Opsætning af et samarbejde med en leverandør af søgeoptimering. Her valgte jeg dem her.

Uanset opgaven: Det er super spændende, og jeg er glad for at møde ind hver dag!

 

 

 

 

This entry was posted in Elektronik

Leave a Reply

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *